berättelsen om när Vivla fick ont i fötterna

Jag tog en promenad ner till stan. Först lite osammanhängande in på HM, Hemtex och Din sko (note to self: Köp aldrig mer skor på Din sko nu när du har råd att köpa skor annorstädes) sen in på Åhlens. Där luktade jag på Clean parfymerna och tyckte om dem men inte mer än så. Över 700kr kostade de också. Jag ville lukta på Sarah Jessica Parker men hittade den inte. Köpte våtservetter och en handkräm på Clinique, skulle köpt foundation också men det blev inte så. Letade efter ett penselset som enligt internet finns hos Loreal, det fanns inte. Hittade ett fint svart läderbälte men hittade ingen kassa att köpa det i så jag sket i det.
Traskade iväg till Designtorget men de hade inte någon genomskinlig iPod cover så det blev inget med det tyvärr. De får snart in det, jag behöver verkligen ett, jag är livrädd för repor!

Sedan bar det av med bestämda (fast skavsårsfyllda) steg mot NK. Mulberry. Väskan var verkligen så underbar som jag trodde. Det enda jag skulle önska mig är ett foder av något slag för det hade den inte. Jag lovade mig själv dyrt och heligt att tänka på det i minst en vecka så jag inte gör något överilat. På NK kostade väskan 7350kr så man tjänar på att köpa den över nätet. Men är det bättre vad gäller typ bytesrätt eller om det är något fel på den att köpa den på NK? Jag sparar ju ungefär 600kr på att köpa den över internet, men å andra sidan, om den är så dyr, ska jag kanske köpa den i en riktig affär. Ibland känns internet lite dodgy.
På NK har de en butik med mycket Resteröds. Dit gick jag efter lite letande, jag går alltid vilse på NK. Hittade en fin v-ringad lammullströja för halva priset som jag köpte. Sedan gick jag långsamt långsamt hem för nu hade jag fått vattenblåsor på hälsenorna och dessa hade sedan spruckit. Ont!

Handlade grillad kyckling och annan bra gi-mat på konsum för jag tänkte ju försöka med gimat. Nu ska jag förstöra det hela med en gigantiskt kopp varm choklad. Kanske fungerar det att ta sötningsmedel i chokladen istället?!!

Jag hade mer saker att säga men jag glömde bort dem...jag återkommer!

ps
Jag är verkligen missnöjd med det här inlägget, kanske måste jag skriva om det senare.

Kommentarer:
Postat av: El Mango

7000 för en handväska! Du är galen...

Postat av: Therese

7300 för en väska! Vansinne... för dom pengarna kommer du till Japan, Australien, USA, Sydamerika, Sydafrika. hit till Spanien flera gånger om och många turer till Irland också...Eller köp en billig biljett till Beijing och köp en kopia.
Jag förstår mig inte på märken alls. Köpte iallfalla ett par solglasögon i Kina för 50 spänn som alla tror är chanel. Jag har usel koll på sånt så det var inte med flit jag köpte kopior men dom var nog ganska bra eftersom folk tror att dom är äkta stup i kvarten

2006-02-01 @ 23:56:28
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Virvla

Mmm, jag är galen.

Billig biljett till Beijing ligger bra till. Men då måste jag ta semester, och semester är inte något som jag har gott om. Och jag vill ju inte åka dit själv. Varför vill ingen följa med mig? :-(

2006-02-02 @ 00:04:49
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: El Mango

Jag åker gärna med dig till Peking. Men då vill nog Bionda med också. Går det bra? Du kan lägga de där pengarna på våra biljetter så fixar vi en skitbra väskkopia till dig som alla kommer tro är äkta. Deal?

2006-02-02 @ 01:52:43
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Virvla

Det går superbra, men biljetterna får ni betala själva...på Euroochina kostar biljett och hotell ca 6500! Men semester, det kan jag fortfarande inte ta!

2006-02-02 @ 10:27:47
URL: http://virvla.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits