Stockholm eller landet?

Jag var på besök hos min kompis Karina nere i Småland i helgen. Som alltid hade vi det hur trevligt och mysigt som helst! 
Däremot fick jag väldigt klart för mig att Stockholm har gjort mig till en stressad, prisblind stilfanatiker. Om jag ska flytta hem till Karlstad någongång så kommer jag behöva flytta snart annars kommer jag nog aldrig kunna (eller vilja) acklimatisera mig.

Jag låter väl dryg, men när vi var ute bestämde jag mig efter ett tag för att se på det hela som en slags freakshow. Det fanns en del snygga tjejer förvisso men killarna lämnade övrigt att önska. En stor stor majoritet var bara fel.

Samtidigt är det ju INTE fel. Att bo på landet alltså. Jag längtar tillbaka, samtidigt som jag inte kan förstå hur jag ska kunna bo så igen.

Karlstad är ju fö inte riktigt landet, i sina egna ögon sett. Men efter att ha bott i en storstad vilken som helst så är det...litet.

Vet inte vad jag vill ha sagt, jag är trött. Ska gå och lägga mig.

Kommentarer:
Postat av: Maskrosbarn

Landet i all ära.. Men det går inte upp mot Stockholm.. :) Det är bättre att bo här och fly ut på landet när man behöver lugn och ro än att bo på landet jämt och endast åka hit när man ska göra något speciellt...

*Stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu...*

2005-09-19 @ 16:46:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits