9/8 Dags att åka hem

Upp hyfsat tidigt för att börja åka mot Stone town vid 9. Väl i Stone Town hade vi några timmar på oss att göra en sista shoppingrunda. Vi gjorde det bästa av situationen och började hårt med att ta ut en massa pengar...Ellie köpte sin efterlängtade väska men jag bestämde mig för att inte köpa tofflorna, ett bra val!  Men jag ångrar fortfarande att jag inte köpte örhängena...Men lite dyra var de ändå.
Vi följde med en man runt och han visade oss till något slags centrallager för alla schalar vi såg överallt, jag köpte 5, kanske en eller två för mycket... ;-)
Vi åt en sista lunch ihop och sedan var det dags att ta bussarna ut till flygplatsen.

Efter lång kö för att checka in (inte så lång men långsam!) så kom jag in på Zanzibars flygplats, bara för att komma på att jag hade glömt att växla in pengarna!  Jag köpte lite kaffe, dricka och sånt för dem istället.

På flygresan till Nairobi såg vi äntligen Kilimanjaro, en vacker dag ska jag bestiga det berget!!

Väntan på Nairobi flygplats var....tråkig och lång. Jag tror jag var inne i varenda affär trots att alla sålde samma saker.

Flygresan till London var lika lång och jobbig som sist, kanske lite bättre. Jag såg på film och visste redan från början att jag skulle få ont i benen så jag såg till att röra på mig ibland. När jag sov som bäst tyckte de att det var dags att vakna och en steward drog bryskt av mig filten! Attans, jag som hade tänkt ta med den hem...

På London var det lättare att vänta, all shopping!  Köpte whisky åt pappa och var inne på Boots och lite andra affärer. Köpte tillslut bara en ögonskugga från Urban Decay, det kit från Dior som jag ville ha var tyvärr slut. Sedan ångrade jag grymt att jag inte köpte ögoncremen ändå för jag hade tjänat ganska mycket på det.

Lite jobbigt att säga hejdå till Ellie i London, det kändes verkligen som slutet av resan.

I Stockholm, på St Eriksplan, tog resan slut på riktigt, då sade jag hej då till Therese och åkte hem till Odis. Det första jag gjorde när jag kom hem var att duscha!  Sedan packade jag upp lite omotiverat och sen tog jag en dusch till. Allt var så fräscht, luktade så gott!!  Sen sov jag en sväng och ringde till mamma.


Hela resan var vad jag hade förväntat mig och lite till!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits