Vilken underbar jävla setlista

Jag kan inte sätta ord på kvällen, men jag gör ett tappert försök.

Jag och N kom dit tidigt och fick skitbra platser långt fram. Drack två öl vilket var otroligt gott och lugnade nerverna samtidigt som det var grymt otaktiskt för jag blev kissnödig ganska snart men ville inte gå på muggen mitt i konserten...

Tillslut kom de ut på scenen, ny trummis vilket jag inte riktigt gillade. Han var säkert bra men jag gillar ju Andreas.
Uffe (Vad ska man kalla honom? Ulf känns fel, Ulf Lundell lite för uppstyltat. Lundell kanske är bäst. Uffe är så töntigt.) Lundell alltså, hade på sig svart skjorta med vita prickar, svarta Levi's och ett par grymt fula svarta gympadojor som det verkade stå Ragnsells på. Även lite extra behängd med halsband kvällen till ära. Uppknäppt ner till magen i princip, såklart. Han har utstrålning nog för att värma upp en större villa men verkade ändå lite spänd. (Vad var det för ring han hade på vänster ringfinger?!) Han har en rätt rolig frilla, påminner lite om min morsa när hon rotpermanentade sig, vad det nu är.  Jag önskar att han kunde klippa sig lite...Efter pausen hade han bytt till en grågrön (?) skjorta, extra uppknäppt och med svart linne under.
Surjo hade på sig svart vringad tischa, blå Levi's, svarta Mcboots och en skinnjacka som däremot snabbt åkte av. Flera silverringar på högerhanden och en kedja i jeansen. Snygg som fan, men han ser alltid lite lätt hög ut...Han var otroligt smal, skulle inte bli fulare av att gå upp några kilon. (Surjo, kom igen, du har fortfarande inte mailat mig som jag bad dig
tidigare ;-) )

De första låtarna verkade de lite spända, lite synd eftersom Foxf är en grymt bra låt från Lazarus. Efter Stockholm city kom dock Ärrad och bränd (jag är ett stort Slugger-fan) och Nästan ditt namn var helt enkelt knäckande. Hippie kom och förstörde lite, det är inte min favoritlåt men sen kom (och håll i er nu) Man Igen, Odessa, Soldat kommer hem, Skyll på stjärnorna, Hon. Soldat kommer hem och Skyll på stjärnorna var skärande vackra, jag nästan grät i slutet. Hon är speciell för mig eftersom jag lyssnde mycket på låten när jag höll på att göra slut med A.
Efter de låtarna kom det väl en liten nedgång men sen spelades Jag hade en älskling en gång, Underlig kärlek och Tuff match, för att sedan gå in i en liten svacka igen där Öppen väg öppen bil tyvärr spelades, det är alltid ett bottennapp enligt mig och sedan paus.
Efter pausen blev det Aldrig så ensam (rysningar!), St Monica, Folket bygger landet (en favorit trots allt) och nån ny låt jag inte blev omedelbart förtjust i.
Det blev ännu en paus och sedan Laglös, Connemara och Snart kommer änglarna att landa (min ringsignal).

Allt som allt höll han på i ungefär 3 intensiva, malande timmar. Det kändes som kanske 1 timme, även om min grad av kissnödighet gjorde det lite jobbigt i slutet.

Innan Jag hade en älskling en gång berättade han om tjejen den handlar om. Om att hon var så vacker att han var tvungen att gå ut ur huset de hyrde (Via Borg) för 120kr/mån och som de hade svårt att få ihop hyran till.

Jag tyckte konserten var grym, tight och rak. Mycket låtar som inte är så frekvent spelade. Jag ser fram emot de andra två jag ska gå och se, premiären avklarad, bara att bränna på som fan nu. Undrar vad som händer sista spelningen? Jag ser fram emot 4 timmar den kvällen, minst!

Det finns så otroligt mycket mer att säga men orden räcker inte till och jag är inte van att skriva recentioner. Det får räcka såhär.

Varför vrålar man "Coco" under introt av låtar och varför sjunger man högt på "Hon gör mej galen" trots att det helt klart är en annan låt som ska spelas?! Jag avskyr fulla killar på Lundell konsert, särskilt om de står 10cm från mitt öra. Tillslut vände jag mig om och sade något surt, men lade ändå band på mig och nöjde mig med den kommentaren.

Kommentarer:
Postat av: kommerotardig

Jag var på hans andra konsert. Det var den truligaste Lundell jag någonsin sett under första delen. Men det var riktigt bra. Bob Hanson var där och min kompis höll på att bli utkastad för att han (min kompis, inte Bob) är utlänning! Tur för vakterna att inte Alexandra Pascalidou var där!

Postat av: Karina

det var kul att få höra lite per telefon när jag satt här o ugglade i soffan i helgen : ) tack för det, o kram på dig!

2005-10-31 @ 21:16:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits