Tankar från en bussresa

Världen är utformad efter smala långa människor.
Igår satt jag på bussen till jobbet på ett sånt där jobbigt säte där jag inte har en chans att nå ner till marken med fötterna om jag inte har klackar på mig (om ens då). Då satte sig en man bredvid mig som var både lång och ganska bred men inte tjock, bara stor. Helt plötsligt fick jag trycka mig intill fönstret för han tog upp 1½ säte! Jag tycker det är obehagligt med kroppskontakt med människor jag inte känner. Varför sätter han sig inte lite längre ut på kanten? Måste hans arm ligga mot min? Han luktade åtminstone inte för då hade jag blivit tvungen att flytta på mig. Hur långt ska han? Varför går han inte av? Tycker inte han också att det är obehagligt? Frågorna rusade genom min trötta hjärna.

Varför får jag så ofta sitta på stolar/säten där jag inte når ner till golvet? Jag önskar mig höj/sänkbara stolar! Blodet stannar liksom upp och man får jäkligt ont om man sitter så länge (läs: en hel flygresa från London till Nairobi).



Idag ska jag till tandis...usch och fy!  Jag är inte så rädd för tandläkaren men jag är rädd för att ha hål som kommer göra än större hål i min plånbok.

Ell är här o hälsar på så det blir inte så mycket kvalitativ dator tid, ingen alls faktiskt! No more blog förrän hon har åkt alltså. Hur kul som helst att träffa henne igen, igår var det Kulturhuset som gällde och ikväll Kulturhuset igen om jag får bestämma. Jag vill lära mig dansa Lindy Hop! Någon kille som vill dansa med mig? Mejla mig... Ja, alltså inte bara ikväll utan jag vill gå en kurs och lära mig på riktigt!

Hittade snygg patchwork väska i grått och svart som jag nog ska köpa idag samt en svart draperad kjol på hm! :-)

Kommentarer:
Postat av: Maskrosbarn

Har valt att kommentera en enstaka del av din blogg nämligen..

"Varför får jag så ofta sitta på stolar/säten där jag inte når ner till golvet?"

Svar: Hmm.. du är för kort(?) *s*

2005-10-16 @ 19:01:40
Postat av: Virvelflingan

DET ÄR STOLARNA SOM ÄR FELKONSTRUERADE! :-(


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits