Nattjobb någon?

Hur är det att jobba natt?  Finns det någon som har erfarenhet av det som vill dela med sig?
Jag har anmält mig till det på jobbet, kanske blir det bra kanske inte. Innan jag anmälde mig tänkte jag att det skulle bli jättebra, nu i efterhand är jag inte lika säker...21-07 varje dag. Fördelen är självklart pengarna men även att jobba regelbundna tider. Nackdelen är just tiderna...
Kan man ha ett socialt liv? Jag inbillar mig att jag ska kunna komma hem, somna och sen vakna och kunna fika med kompisar osv tills jag börjar jobba. Att jag ska kunna träna och så. Däremot kommer jag ju inte kunna följa någon serie på tv insåg jag just *hahaa*  Det blir ju ca 5000 extra varje månad efter skatt vilket inte skadar.
Jag tänkte testa en månad eller så för att se hur det funkar, om jag nu får det. Jag tror det är fler söknaden än platser.


Villkoren var inte jättebra, ibland undrar jag vad facket håller på med. Skönt att jag har gått ur. När jag anmälde utträde blev de sura och jag fick en uppsträckning, skulle involvera mig själv sade de. Själv ansåg jag att behöva leta reda på fackligt ansvarige på företaget och sedan jaga honom i en vecka för att kunna prata med honom är engagemang nog. Vill han att folk ska intressera sig för fackliga frågor ska han inte gömma sig.

Kommentarer:
Postat av: Maskrosbarn

Jag tror att det suger att jobba natt.. verkligen! Max en månad ska du ge det sen måste du nog börja jobba vanliga tider igen (läs: samma tider som jag).

Kanske om du får 5000kr extra av mig varje månad? *ler*

2005-10-20 @ 12:15:03
Postat av: Virvelflingan

Jag tror inte heller jag kommer stå ut mer än en månad, men det är ändå 5000 plus den lönen. Mest tror jag att jag kommer ge upp pga jobbkompisarna...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits