Jag hade en tanke...

...med den här kategorin. Men den har förblivit tom. Nu tänker jag göra ett inlägg bara ifall någon klicka på längen till kategorin och sedan till sin besvikelse (?) finner den tom.

Halloween till ära lägger jag in ett Pumpapaj recept. Receptet har jag tagit från internet någon gång för längesedan men inte använt mig av. Tala gärna om för mig om det blev bra eller inte...Den enda gången jag gjorde pumpapaj använde jag mig av färdig fyllning och färdigt pajskal...
För den som undrar så smakar det lite som pepparkaka. Mycket gott.

Pumpkin pie
Gör ett vanligt pajskal med diam ca 20 cm och förgrädda detta i ca 10 minuter i 225 grader.
Fyllning:
200 g socker

½ tsk salt
1 ½ tsk kanel
½ tsk mald ingefära
½ tsk (malda) nejlikor
3 ½ dl pumpa som tärnats och kokats mjuka
3 ½ dl torrmjölk
1 dl mjölk
2 ägg
 Blanda fyllningen och häll i pajskalet. Grädda pajen i ytterligare ca 45 minuter men nu i 150 graders värme. Servera med vaniljglass eller grädde.

(ps: kan man få tag på torrmjölk i en vanlig mataffär? Jag har tyvärr inget tips till ersättare)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits