Fler frågor, jobbigare frågor

  1. Vilket datum är du född? 18Maj
  2. Vad är ditt fulla namn?
    I'm Virvelflingan to you
  3. Vad har du för smeknamn?
    Klarabella, Bang, Klara osv.
  4. Bästa egenskap och varför? Jag är snäll (fast det är en hemlis) och generös mot mina vänner. Varför? Tja, de är ju mina vänner ;-)
  5. Sämsta egenskap och varför? Jag kan vara stolt och ha svårt att erkänna att jag har fel.
  6. Är du nöjd med ditt utseende? Ja och nej. Lite nöjd men har en hel del jag skulle vilja förändra också. Framförallt vill jag vara några centimeter längre.
  7. Vem beundrar du mest?
    Pappa. Han lyckas alltid vara nöjd med livet, om han inte är det så klagar han i vilket fall inte. Är alltid glad och tacksam över det lilla utan en massa tänk om och varför. Det finns ju självklart en massa andra personer också, men dem känner jag inte så då blir det svårare att motivera varför jag beundrar dem. Jag beundrar ju bilden jag har av dem som person. Nelson Mandela, Ulf Lundell ja sådana personer. (utan att för den delen jämställa NM och UL)
  8. Vilken person, död eller levande, skulle du vilja äta middag med?
    Ulf Lundell såklart
  9. Vems liv skulle du vilja ta över för en dag?
    Påven. Jag skulle göra det okej med abort och preventivmedel, personer av samma kön skulle få gifta sig om de vill samt skilsmässa skulle godkännas. Vad är det mer för knäppt han håller på med? Ja, jag skulle reformera katolska kyrkan helt enkelt. Eller så skulle jag vara någon korrupt diktator nere i Afrika och göra mig o-korrupt och god för en dag och hjälpa människor. Eller så skulle jag bara vara Paris Hilton och shoppa ihjäl mig.
  10. Vad värdesätter du mest i en vän?
    Äh, vet inte. Att man ligger på ungefär samma nivå, att man kan lita på honom/henne.
  11. Är du svartsjuk i en relation? Nej rätt lite faktiskt. Jag kanske är dum och godtrogen
  12. Vad hoppas du att du gör om 10 år?
    Uppfostrar mina barn, man och Maskrosbarn
  13. Vad har du för favoritskådespelare?
    Så många...Johnny Depp är helt klart en av dem.
  14. Vilken är den bästa boken du har läst?
    Jack, Vinter i paradiset, någon bok av Robin Hobb, Sagan om Ringen, den där lite tunna boken av Eino Hanski, Processen...jag har läst så mycket jag inte kommer på just nu också.
  15. Vad har du gjort den senaste veckan som har gjort dig stolt?
    När mitt bredband låg nere några timmar dammtorkade jag, då kände jag mig duktig.
  16. Vad gör dig ledsen? Lite allt möjligt. När jag känner mig otillräcklig.
  17. Vad gör dig glad? Goda glada vänner, lyssna på musik, soliga höstdagar
  18. Vad ska man göra för att imponera på dig?
    Ha bollsinne. Kunna mycket.
  19. När var du kär senast?
    För 1½ år sedan
  20. Vad skulle du vilja ändra i ditt liv, om något?
    Jag vill ha mitt eget boende och ett nytt jobb. Herregud den som gjort frågorna kan inte ha läst min blogg...
  21. Om du skulle behöva emigrera, vilket land skulle du flytta till?
    Irland!
  22. Finns det något du önskar att du inte hade gjort? Ja
  23. Hus eller lägenhet? Hus!!
  24. Är du rädd för att åldras? Nej men det är läskigt att tiden går så fort.
  25. Vilket är ditt drömjobb?
    Något ganska kreativt och samtidigt strukturerat. Kanske datarelaterat.
  26. Drömboende?
    Stort hus vid en sjö
  27. Har du någonsin varit allvarligt skadad?
    Hmm, jag trampade på en kratta en gång när jag var liten. För några år sedan fuckade jag upp ett ledband i foten (cyklade omkull) vilket jag fortfarande känner av när jag går i högklackat för mycket.
  28. Drömpartner och varför? Ulf Lundell. Nähä, fick jag inte välja honom? Då tar jag någon i min ålder som är snygg bildad trevlig ekonomisk (inte snål) sportintresserad prylgalen och snäll.
  29. Vad är viktigast, snäll eller snygg? Varför ska det vara så in i helvete svårt att få både och?
  30. Vad gör dig rädd? Att någon i min familj ska kola. Och hajar. Och att djur utrotas hela tiden och regnskogen skövlas och naturförstörelse i övrigt och krig och folk som gillar att ha sex med barn.

Kommentarer:
Postat av: Anna

hehe, tur att nån har koll... Inte för att jag trodde att det där VAR hötorget, det blev lite tokigt bara. Men nu är det minsann rättat :)

Postat av: Maskrosbarn

Hoho.. jag har bollsinne.. och jag kan otroligt lite om väldigt mycket då kan man väl på sätt och vis mycket eller? Du är alltså imponerad av mig.. Coolt.. jag blir glad! Tänk vad mycket jag ska lära dina barn.. De kommer bli sjukt bildade i värdelöst vetande :)

2005-10-19 @ 13:13:27
Postat av: Linda

jo jag förstår vad du menar.. med ensam/singel grejen, håller med.. =) men ibland är det nästan svårt att fatta vad man själv tänker/tycker i allt.. hur har din helg vart då?

2005-10-19 @ 16:58:58
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Matte

Tack! Nu är det avklarat. Gick helt ok, för att vara första gången. =)

2005-10-19 @ 21:57:41
URL: http://glenns.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits