bostadsrätt eller andrahand?

Vad ska jag göra? Vågar man köpa en lägenhet, tänk om räntan går upp? Jag har råd att bo kvar, men tänk om den går upp så jag  måste sälja med förlust? DET har jag inte råd med. Men att hyra i andrahand är vansinnigt dyrt och inte nödvändigtvis så säkert heller.
Tittade på en etta i Hägersten, men när jag hörde med mäklaren så var budet redan uppe i över 860000, för en etta i Hägersten! Det är ju vansinne! 750-780 hade jag kunnat tänka mig att betala, folk har ju blivit helt prisblinda.
Okej, räntan har hållt sig väldigt länge nu, men ju längre den håller sig desto större risk för att den går upp...den kan inte vara på den här nivån för alltid, kan den?

VAD SKA JAG GÖRA?

För jag vill nog inte bo kvar såhär. Det är bra just nu, men om jag verkligen ska ha Stockholm som min hemstad behöver jag ett eget hem.

Kommentarer:
Postat av: Matte

860 000 för en 1.a i Hägersten? Satan! Det var inte illa. Jag gav 750 000 för min i sollentuna. Och det är en 2:a =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits