Är jag dement?

Nåja, min vän Maskrosbarnet är mer dement än jag trots att hon är yngre. Men lite dement är jag nog. Får man använda det ordet så lättvindigt? Oh well.

Jag hade en massa bra uppslag på blogg idag, jag funderade och formulerade i mitt huvud. Men nu när jag sitter här framför skärmen är det bara blankt.
Min franskalärare brukade gå omkring med en diktafon med sig hela tiden och pratade in allt möjligt på det där bandet. Kanske borde jag göra samma sak?

Ell sade åt mig idag att jag är alldeles för hård mot mig själv. Jag gick och pratade, nästan för mig själv, om hur jag skulle se ut i en skjorta med ett brett band knutet runt midjan. Vi hade just gått förbi en skyltdocka med denna outfit och på dockan var det väldigt snyggt. Själv skulle jag nog se ut som en julgris, och den åsikten tänker jag inte dra tillbaka.

Är det någon ide med Viktväktarna? Jag är ju inte fet, bara inte smal. Det vore så skönt att få tillbaka mina gamla former. Inte gamlagamla former för då försvinner tuttar och rumpa och hela jag men som jag såg ut för några år sedan. Äh fan inte vet jag när jag såg ut sån som jag vill se ut, men 6kilo mindre kanske? Är Viktväktarna för mig då? Eller vad ska jag göra? Visst känner jag mig i bättre form nu när jag har börjat träna, men jag vill ju att det ska synas också!! Jag ångrar bittert att jag slutade träna när jag flyttade till Stockholm. Okay, jag har tränat lite till och från men inte regelbundet. Det tar sån tid att komma tillbaka.


Käkade middag med ännuenkarin idag, thai. Jag är inte så förtjust i thai, men har ändå ätit det två gånger de senaste två dagarna. Och måste nog omvärdera. Jag gillar det! Herregud vart är världen påväg, ska jag börja tycka om fisk också?


Kommentarer:
Postat av: Maskrosbarn

Diktafon.. där har vi det..!! Lösningen för såna som är som dig och mig!! ;)

Jag tror inte på Viktväktarna, du ska få Blossoms recept för viktminskning från mig.. Det är grymt i kombination med träning.. ;)

Fisk.. sluta Virvla! Nån måtta på stollerierna får det vara! Fisk är inte acceptabelt!

2005-10-16 @ 18:57:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits