Varm choklad

Detta recept som verkar utmärkt gott har jag snott från en blogg jag hittade via Christina. Björksta-nytt heter den :-)

Ska testa receptet snarast, kanske lindrar det mitt självförfållade brustna hjärta. Nåja, det är ju inte så brustet. Men min självförvållade ånger då. Eller hur man ska uttrycka det. Sviterna av min idioti i kombination med magkatarr som gör att jag inte tål alkohol och blir svårt illamående av det.


Varm choklad med kanel och vanilj
5 dl mjölk
50 g mörk choklad, finhackad
1 krm kanel
1 tsk äkta vaniljsocker
2 msk råsocker, gärna muscovado

Värm mjölken med vanilj, rör i hackad choklad, kanel och socker. Rör tills allt har smält.


Kommentarer:
Postat av: Josef [EKHAMRA.SE]

Låter som ett fantastiskt gott choklad-recept.

Postat av: Christina

Har du testat ännu?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits