Stolthet

Jag skulle aldrig nöja mig, låta någon nöja sig med mig. Jag skulle aldrig acceptera att vara andrahandsvalet. Det har jag säkert varit, utan att veta om det, men om ens den minsta antydan till det finns så drar jag. Så är det. En gång slogs jag, då brydde jag mig inte i om jag så vart tredjevalet men det var ingen god idé. Det var inte så längesedan. Jag ska gå tillbaka till mitt stolta sätt igen. Man kommer ingen vart med mitt stolta sätt, men om man någon gång på något outgrundligt sätt skulle råka göra det så blir det bra. Måste det bli bra.




Jag sitter här och är bitter och grunnar lite mitt i natten. En vän har förlovat sig. Hon nöjde sig. Jag undrar om det är hon eller jag som är lyckligast? Man kan inte mäta så men jag kan inte låta bli att låta tankarna vandra ditåt. Villa, förlovad, katter, hörnsoffa i svart skinn, ja ni hör ju. Det är långt ifrån mitt liv. Men hur gör man? För att trivas så. För jag tror att min längtan är lite grann som att gräset alltid är grönare på andra sidan. Eller så är den inte det. Kanske är jag bara grön av avundsjuka. Då är ju trots allt jag den som är grönast.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

haha jaooo så är livet, men andrahandsval? nej tack!!

Postat av: Maskrosbarn

Virvla.. Du är mitt förstahandsval!!

*kram*

2005-11-13 @ 07:32:13
Postat av: Elin

Aldrig nöja sig! Hellre ensam än fast i ett olyckligt förhållande..

2005-11-18 @ 19:02:47
URL: http://miniella.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits