Min dag i korthet (?)

Jag försöker vända på dygnet. Var uppe till 3 i natt och vaknade vid 11 ungefär. Får försöka utöka i natt. På något sätt. Det finns inte så mycket att göra 3 på natten. Förutom att spela the Sims och det var int ens kul. Men det tar tid.

Jag tänkte gå till banken idag. Prata lite med någon face to face om brygglån, bolån osv. Snubben (nåja, gubben, han var flint och ca50) bakom kassan sade att de inte hade tid för mig. Att jag var tvungen att ringa någon. Han gav mig ett nummer. Ingen svarar på det numret. Vill de inte ha mitt lån? Jag har ganska mycket på FSB, jag var beredd att ta mitt nya lån där också. Nu funderar jag på att ringa en annan bank. En bank som kanske har tid för mig. Det enda jag hade var några korta frågor om hur det går till med ett brygglån, hur lång tid jag har på mig osv. Jag tog Kundtjänst-lappen, inte Kassa-lappen. Jag har inte telefonbanken. Vad skulle jag ha gjort?!

Jag har en faibless. Jag har flera. Men den aktuella är för lite dyrare produkter. Idag köpte jag Trind nailpolishremover, Trind nagelbalsam, Clinique deo, Clinique bodybutter och igår köpte jag Trind nailrepair. Mina naglar är mycket fina nu. Min hud är len. Deon tar ingen uppmärksamhet från min parfym. Ja just det, för någon dag sedan köpte jag även Rose Absolute (Stella McCartney). Allt detta har gått på kanske 1100 eller så. 1100 är ett par riktigt snygga jeans eller skor. Men jag väljer att lägga det på produkter. Allting går att sälja med mördande reklam. Men mot mig behöver man inte ens rikta någon reklam, jag köper ändå.


Jag käkade i Kungshallarna (eller heter det Kungshallen) idag med en kompis. Grymt gott. En kille satte sig vid bordet bredvid. Snygg. Hade stil. Varför säger jag ingenting? Kan man säga något i en sådan situation? VAD kan man säga? Hej, du är fin, vill du sitta vid vårt bord? Hmm nej det funkar inte. Istället gick vi när vi hade ätit upp och han började läsa tidningen.


Kommentarer:
Postat av: Linda

ja ibland önskar man att man vore modigare& vågade säga något.. den enda gången jag vågar det är på fyllan, då vågar jag prata med allt& alla ;-)

Postat av: Matte

Okej, men om du (det här gäller iofs mig också..) träffar någon på tåget, flera gånger. Och ni båda får någon speciell kontakt. Skulle du våga då? Eller så kanske han tar första steget. Vem vet =)

Du hade ju en chans på resturangen idag. Men jag förstår dig. Hade inte heller vågat.

2005-11-01 @ 18:29:09
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Christina

Spela turist...då kan man alltid fråga efter vägen till något eller be om tips på bra pub/café/restaurang/biograf/hemmabio/etsningar....listan kan bli lång

Postat av: Matte

Nej, jag skulle nog inte våga. Jag skulle nog bara le tillbaka och känna mig hyfsad nöjd ändå. =)

Jag jämförde inte specieltl mycket. Jag var hos Nordea och hos FSB. Den senare hade bäst ränta, så den tog jag. Jag hade inga konton där tidigare så de "tvingade" mig att öppna ett. (om jag ville ha den lägsta räntan)
Som tur var hade jag en pappa som kunde hjälpa mig med själva snacket på banken, det jag inte förstod någonting av.
Men de förklarar väldigt bra annars på banken. Vad du nehöver för lån, hur du vill lägga upp betalningarna och vad de rekomenderar.
Vad ska du låna till?

2005-11-01 @ 22:19:00
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Matte

Grattis. Du slipper topplånet. Det sitter jag och slänger ut alla mina pengar på just nu känns det som =(

Nja. Ibland känner jag mig alltför kvinnlig. Man rycks på något sätt med de andra i deras prat och rutiner. Tur att skägget finns då ;-)

2005-11-01 @ 23:04:36
URL: http://glenns.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits