Mat

Jag tror jag har drömt våta drömmar om mat inatt. De få timmar jag faktiskt sov. Fem ungefär vaknade jag. Då såg jag på sicksack (heyy, den där Andreas, för vars skull jag även tittar på ack så tråkiga Rallarsving, är inte så dum han) och matlagning och discovery. Vid halvsju, efter två nedladdade spel till mobilen, när sömnen inte infunnit sig bestämde jag mig för att vakna på riktigt och sätta på datorn. Och här har jag suttit i en timme nu. Fortfarande hungrig. Jag har nämligen ingen frukostmat hemma utan vill vänta en timme eller så i alla fall innan jag lagar spagetti och köttfärssås.
Guuuuuuuuuud vad jag är hungrig!!!  Kanske kan man käka Havrefras och....ehm...sylt? För jag äger inga mejeriprodukter whatsoever. Kanske dags att handla. Men jag äter så sällan hemma och ¨på fredag drar jag ju på semester i några dagar (wiii Dublin here I come, I've missed you pet!). Kanske dricker jag bara en Nutrilett och låter det vara bra så. Helst skulle jag vilja ha grillkorv med bröd, sådär ute-grillad grillkorv som är nästan svart och med för mycket ketchup.
Om jag kunde skulle jag gå och äta pizza-hut-buffe idag. Men det vill jag inte göra själv, då vill jag ha sällskap. Vem vill följa med mig?! Jaha, jobbar alla. Vilken besvikelse. 128kr på icakortet. Vad kan jag få för det? Mjölk är ett måste. Lite bröd. Lök. Vad ska jag laga? Borde laga den där Skinkjansonen som
Christina bloggade om. Ja det ska jag! Idag! Guudars så gott det ska bli!! Men kassler får det bli i istället för skicka, för kassler har jag hemma. Jag har förresten sett olika stavning på kassler. Kassler eller Kasseler är frågan?

Jag har lagt in några helt omotiverade breaks för att det ska bli lättare att läsa. Kanske blir det tvärtom istället.

Den som vill käka pizzahutbuffe med mig idag kan maila mig på  Men jag känner ju iofs helst personen i fråga.
Skulle jag inte laga Skinkjanson? Ja då kan det inte bli någon buffe minsann. Kärleksbomba mig istället. Det är trevligt.
Eller kanske ska jag bara köpa mimosasallad och käka kassler och kokt potatis sådär mammigt.

Vad ska jag laga för mat till jul förresten? Gino tror jag får bli efterrätt i alla fall. Några nya saker brukar jag alltid försöka fixa när jag har labbråttor (föräldrar och katt som är kinkigast i familjen) och fullt utrustat kök.

Jag längtar efter ett eget kök!! Jag ska maila min mäklare imorgon för att se till att min lägenhet verkligen blir såld i februari/mars sådär. Någon som vill köpa en tvåa i centrala delarna av Karlstad?! Maila på samma adress som för buffen. Kanske borde jag köpa i December, det är väl egentligen nu som man kan fynda?? Vem vill sälja en etta/tvåa i Alvik till mig? Billigt! Please?

Kommentarer:
Postat av: anita

Läste din insändare, hua mig så hungrig ja blev. Brinner i magsäcken nu, gå ut i köket ta några mackor med salladsblad på o mjölk... mums :). Varit uppe sen 07:00 och dratt i mig 2 koppar te är rätt så pigg nu, se vad dagen har att ge idag då. ~Ha en go dag~

Postat av: Linda

vad i hela friden gör du uppe& skuttar klockan 5? är du helt från vettet människa? ;-) jag var tvungen att gå upp 6 för att jag skulle jobba och det var HEMSKT.. *uschan* jag hade lätt sovit till minst 9 om jag fick.. imorgon är jag ledig, då blir det sovmorgon *wiiiiiii* blev sugen på grillkorv nu när du skrev om det, fast bränd vill jag inte ha den ;-) men grillad *hihi* vissa har det bra som får åka till dublin sådär, får jag följa med i din resväska? pretty please? ;-)

2005-11-23 @ 08:59:12
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Darkangel

Våta drömmar om mat? :)

Fan, jag drömmer inte ens våta drömmar!
Mardrömmar om min föredetta chef är allt jag fixar.
Patetiskt!
/D

2005-11-23 @ 22:32:25
URL: http://pyret.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits