irritation

Jag jobbar på ett telefon-relaterat jobb kan man säga. Idag kom kollega N in (hädanefter kallad Voice) och hade ont i tungan, hon hade bitit sig. Ajaj, det såg verkligen inte bra ut. Hon ville undvika att svara i tfn sade hon. Okej sade alla vi, för det var synd om henne som hade så ont.
Efter detta okej så pratar hon med oss. Kommenterar allt hon gör, varenda papper ska granskas och diskuteras. Hon ringer en vän och beklagar sig över hur ont hon har. Men hon pratar. Jag anser att om hon kan prata oavbrutet med oss och med sin vän så kan hon även arbeta och utföra alla sina arbetsuppgifter.

Vi får kö. Vi får dålig statistik. Jag ber henne ta några samtal. Då säger hon att hon har ont och inte kan jobba. Men...om hon har så ont, varför pratar hon då? Voice säger att hon bara inte kan, och att UngeF har sagt att detta är okej. Men UngeF är inte mer chef än jag är, alltså inte alls. Vi är bara kollegor alla tre och jag tycker att man ska hjälpa till om man märker att det behövs. Är jag hjärtlös?


Kommentarer:
Postat av: Maskrosbarn

Inte alls hjärtlös.. Uppenbarligen kunde hon prata och då kan hon även ta samtal.. Klarar hon inte det så ska hon hålla käften!!!

2005-11-19 @ 08:43:16
Postat av: anita

Snacka om o vara lat, kan hon prata så kan hon jobba med. Säj åt na.
Du är inte hjärtlös.

Postat av: Matte

Jag ska ringa i kväll/natt och fråga efter "tungan" ;-)

2005-11-19 @ 13:55:15
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Cecilia

Hahaha!!!
Matte vad härlig du är. Virvla...Jag tycker synd om dig vännen. Jag kan ringa och fråga efter den där söta tjejen och jag vägrar ta någon annan. Får jag ingen annan kommer jag att busringa. Hoppas du får en härlig kväll! Avec le Sexy bastard Uffe... Ha!

2005-11-19 @ 19:14:39
URL: http://cissan.blogg.se
Postat av: Christina

I am always on your side. Du har rätt! - Voice skulle aldrig få jobba hos mig.

Postat av: Christina

Förresten...du är inte alls hjärtlös. Däremot din kollega Voice verkar väldigt egotrippad och en sådan person som tar varje tillfälle i akt att smita undan

Postat av: Rainbowluv

The Voice kommer att vara utan jobb om hon inte skärper till sig *L*
Idiot !

2005-11-24 @ 18:00:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits