En dag...

...ska jag ha ett nytt jobb och en fräsch lägenhet där jag bor ensam och då ska jag sätta mig ner i soffan, se mig omkring i mitt vackra hem och förundras.

Men mer troligt är att jag då jagar något annat, något nytt. En resa kanske. Mitt livs kärlek kanske. Nytt jobb igen kanske. Nytt boende igen kanske. Hälsa. Pengar. Lycka. Karriär. Varför kan man inte vara nöjd med det man har? Varför ser man inte skogen för bara träd? (jag tror det talesättet passar in här i alla fall)


*** Tillägg

I Strindbergs Ett drömspel så tror jag detta gås igenom lite grann. Nu får jag kanske smäll på fingrarna. Men snubben som vill ha den där håven (silen?) men när han tillslut får den så blir han besviken, är det inte lite som det här? Illusionen av att man kan bli lycklig av något, bara man får det, och när man väl har det så blir det antiklimax. Väntandet, sparandet (tex) är viktigare än själva objektet för ens åtrå? Hmm, nu blir jag lite väl djup såhär på morgonkvisten. Det finns någon filosof som skrivit om det här. Wittgenstein? Nej. Vem är det jag tänker på?

"En inställd spelning är också en spelning" eller vad det var Ulf Lundell sade så klokt en gång på fyllan. Kanske mer så än en spelning som faktiskt genomfördes?

Kommentarer:
Postat av: Matte

05.29. Snark...som fan!
Kan det inte vara bra också, att alltid sträva efter något mer?

Nåja, ha så trevligt på den gröna ön. Jag är inte alls avundsjuk. Nej då, inte det minsta.

Postat av: Matte

Nej då, absolut inte ;-)

2005-11-24 @ 05:45:53
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Matte

Tyvärr, inte enaning. Och om jaghade eft en liten aning, så är det nästan fegt att fråga mig om det 05.54. =)

kronologisk..där satt den.

2005-11-24 @ 05:54:58
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Cecilia

Det passade utmärkt in där. Synfel.Skog.Träd.Bra Virvelflingan!

2005-11-24 @ 08:49:48
URL: http://cissan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits