Bara 100 kvar nu

711. Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne? Nej men å andra sidan har jag svårt att se att någon sådan skulle vilja dejta mig. Det vore otroligt komiskt och ironiskt! 
712. Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Förmodligen men det boror lite på vad det gäller
713. Tycker du om ord?
Jag älskar ord
714. Saknar du någon?
Ja flera stycken
715. Nämn namnet på en tennisspelare?
Pimpim Johansson
716. Har du stött på intriger på webben?
Ja verkligen
717. Tycker du webben kan verka tjaffsig?
va??? vilken jävla fråga. webben är inte tjafsig det är människorna som skapar den som kan vara tjafsiga
718. Finns det någon du ogillar starkt?
Flera
719. Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd?
Jag är livrädd för konflikter men har en tendens att hamna i sådana i alla fall. Svårt att vara konflikträdd och ha åsikter samtidigt.
720. Tycker du många exploterar sig själv för hårt på webben?
Ja verkligen. Linda Skugge och vad heter den där fula kossan på Aftonbladet? EmmaMaria tror jag.
721. Om någon trycker ner dig ; vad gör du då?
Jag gör nog inte så mycket, jag är ganska svår att trycka ner. Jag kör nog på som vanligt.
722. Är du bra på be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv?
Jag klarar mig helst själv, men om det inte är någon prestige sak så kan jag fråga om hjälp efter att jag har försökt några gånger...
723. Är du svartsjuk?
Inte särskilt
724. Vad gjorde du igårkväll?
Jobbade
725. Vad gör din sambo just nu?
Vilken jävla idiot har gjort frågorna och förutsätter att man har sambo? :-(
726. Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Jo om de vill, kyrkan ser jag dock inte som nödvändig.
727. Använder du bokmärke eller gör du hundöron?
Bokmärke såklart, hundöron är en styggelse.
728. Vilken film tycker du ger mest rättvisa åt den bok den är baserad på? Jag kan säga att det inte är Sagan om ringen i alla fall.
729. Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Wheel of time, Robert Jordan
730. Tyckte du om att gå i skolan? Nej, jag fick panikångestattacker
731. Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan?
Engelska och svenska och slöjd och gympa
732. Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan?
Matte
733. Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång?
Ja
734. Har du fortfarande kontakt med någon från din klass?
Grundskolan ja, gymnasiet nej, högskolan ja
735. Har du varit på nån klassåterträff?
Nej jag vägrade, men till våren är det nog dags i USA
736. Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag?
Det kvittar mig faktiskt
737. Tycker du om att ha det pyntat och fint hemma?
Jo det tycker jag verkligen men jag är inte så bra på det. Jag har alldeles för mycket grejer överallt.
738. Vad jobbar du med?
Kundtjänst
739. Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta?
Det finns så många...
740. Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"?
Kul!
741. Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den?
Alltid
742. Vad gör du om du får en ofärsk bulle på ett café?
Det beror på hur ofärsk den är, men jag skulle inte vara främmande för att klaga.
743. Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Fri vilja
744. Om du skulle omskola dig här och nu; vad skulle det då vara?
Jag vet inte riktigt. Kanske något mer kreativt. Förmodligen skulle jag försöka mig på något inom data.
745. Kan det någonsin vara okej att ljuga?
Ja
746. Om ja, i vilka situationer?
Om det gör mer skada än nytta, eller om det är en vit lögn eller sådär. Allt är väl från situation till situation.
747. Tror du att människan föds ond eller god eller som ett oskrivet blad?
Oskrivet blad
748. Vilket smörgåsmargarin använder du på smörgåsarna?
Lätta
749. 5 saker du har i ditt kylskåp:
Äpplemos, Lättvaniljyoghurt, Vitlök, Kalles randiga och Paprika
750. Vad är ditt favoritpålägg?
Prästost och röd paprika eller tomat med salt och peppar
751. Vad gör du helst en fredagskväll?
Har det trevligt men kompisar. Trevligt kan vara både festa och bara sitta hemma o titta på tv o käka lite.
752. Vad är det första du tänker på när du vaknar?
Vad är klockan?!
753. Är du troende?
Nej
754. Isåfall, vilken trosbekännelse tillhör du? -
755. Går du i kyrkan?
Så sällan jag bara kan.
756. Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet?
Ja det behövs. Och nej, man ska få jobb baserat på sin kompetens. Svar: jag tror det.
757. Tycker du om stearinljus?
Ja, skitmysigt
758. Använder du hårbalsam?
Ibland
759. Har du haft analsex?
Jag har inga sådana böjelser, och för att veta det måste jag ju faktsitk ha testat. Eller?
760. Har du soffkuddar?
Jag äger ingen soffa
761. När blir man vuxen?
Det blir man nog aldrig riktigt, i alla fall inte jag
762. Har du socker i kaffet?
Jag dricker inte kaffe. När jag drack det så körde jag det svart alternativt med mjölk och socker.
763. Vilken färg har din tandborste?
Grön kanske
764. Har du lök i köttbullarna?
Ja, ganska mycket
765. Binda eller tampong?
Lite olika olika dagar
766. Använder du preventivmedel?
Jag gör mitt bästa men det är inte alltid nog
767. Om ja, vilket?
768. Har du ett visitkort?
Ja
769. Hur många kvadrat bor du på?
För få
770. Dal eller berg?
Dal
771. Hav eller sjö?
Sjö
772. Isglass eller mjukglass?
Mjukglass
773. Har du någon skrivare?
Nej
774. Har du någon scanner?
Nej
775. Vad har du för väckarklocka?
Min mobil och en grön
776. Hur ofta klipper du tånaglarna?
Det vet jag inte, när de blir för långa.
777. Har du hår på ryggen?
Nej!!
778. Har du betalat månadens räkningar?
Ja
779. Använder du hudlotion?
Ja, Cliniques body butter
780. Vad heter din granne?
Uta
781. Har du åkt ambulans någon gång?
Nej
782. Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak?
Salt                      
783. Chips/ostbågar/jordnötsringar?
Allt!!
784. Tycker du om Dr Pepper?
Nä fy fan
785. Äpple eller Päron?
Päron
786. Äter du fiskbullar?
Nja, jag kan göra det om jag måste. Med vit sås och kryddpeppar
787. Svettas du mycket?
Nej
788. När klippte du dig senast?
Några månader sedan
789. Vad kollade du senast hos doktorn?
Öh...Halsfluss förmodligen
790. Har du fått riktig massage någon gång?
Ja
791. Tycker du om rökt kött?
Ja
792. Vilken är din favorit på Mc Donalds?
Äter helst inte på McDonalds, men McFeast
793. Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat?
Max eller BK
794. Har du blivit matförgiftad?
Nej
795. Mjuk eller vanlig pepparkaka?
Mjuk med lingonsylt i
796. Platt eller vanlig dataskärm?
Platt såklart, vem fan (förutom min katt som vill ligga ovanpå skärmen) tycker det är bättre med vanlig?! Eller är frågan vad jag har. Svaret är platt i alla fall.
797. Vad har du för mobiltelefon?
Lgu8138 och en SEZ1010
798. Hur betalar du dina räkningar?
Föreningsparbankens internetbank
799. Dammsög du bakom soffan sist du dammsög?
Se mitt svar på fråga 760
800. Är det ordning eller oreda i dina byrålådor?
Ja då, det är det som är utanför lådorna som det är problem med.
801. Rensar du din hårborste ofta?
Vid behov
802. Hur stor hårddisk har du?
Ungefär 200gb tror jag
803. Vad är det för färg på dina halltapeter?
804. Har du överkast på sängen?
Nej, jag bäddar inte så ofta, ska ändå snart gå o lägga mig.
805. Har du en hög med disk nu eller är det nydiskat? Jag är hyfsat bra på att diska efter mig
806. Har du brutit något någon gång?
Nej
807. Vad är den värsta sjukdom du haft?
Halsböld och luftrörskatarr
808. Har du blivit sövd någon gång?
Nej
809. Lever din mormor?
Nej
810. Har du varit med på TV?
Ja i lilla sportspegeln
811. Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu?
Sova kanske
812. Använder du tofflor?
Ja
813. Använder du morgonrock?
Ja
814. Är du en Besserwisser?
Det händer tyvärr
815. Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen?
Egentligen inte men ibland har nöden ingen lag
816. Beskriv din humor:
Den är rolig
817. Stryker du dina kläder?
Ja och nej
818. Hur ofta byter du gardiner?
Sällan, det är dyrt med snygga gardiner
819. Gillar du att åka pulka?
Jaaaaaaaaaaaaaa
820. Är du bra på att baka?
Ja det är jag faktiskt
821. Hur länge trodde du på tomten?
Inte länge alls
822. Kan du åka skridskor?
Ja
823. Vet du vad Bamses barn heter?
Teddy, Brum, Brumma, Nalle-Maja
824. Hade du någon snutte -nalle -docka -trasa -kudde el dyl. när du var liten?
Ja, Hacke sover fortfarande min säng, ingen i världen kan konkurrera med honom.
825. Hur många köpta originalfilmer har du hemma?
Fem-sex
826. Hur många böcker äger du?
Flera flera lådor fulla
827. Hur många köpta original CD-skivor har du hemma?
Många!!
828. Har du några LP-skivor? Kassettband?
Hemma hos mamma o pappa har jag
829. Nämn en bok du läst om fler gånger: De galnas hus, Karin Fossum (Inte alls som hennes deckare)
830. Om du skulle välja bort en månad på året, vilken skulle det bli och varför?
Mars!
832. Gillar du att flyga?
Ja
833. Hur många växlar har din cykel?
5
834. Har du mandelmassa i dina semlor?
Självklart
835. Använder du sköljmedel när du tvättar?
Självklart
836. Manglar du dina lakan?
Självklart
837. Biter du på naglarna?
Nej
838. Vilka kryddor använder du allra mest?
Salt salt salt och Aromat
839. Tycker du om soja?
Ja
840. Vet du vad ditt namn betyder?
Ja
841. Har du gått på stripklubb någon gång?
Nej
842. Har du uppträtt på strippklubb någon gång?
Nej
843. När är man för gammal som kvinna för att få barn enligt dig?
45-50
844. När är man för ung?
15-16
845. Hur gammal var du första gången du blev full?
13
846. Har du spytt på offentlig plats?
Ja
847. Vitt eller grovt bröd?
Både och, beroende på när och till vad
848. Röd eller gul saft?
Röd, helst hallonsaft!
849. Favorit bär?
Smultron
850. Favorit frukt?
Banan och Mango
851. Gillar du brysselkål?
Ja, det var ett jävla tjat om brysselkål
852. Svarta eller gröna oliver?
Svarta, men gröna är också goda
853. Hur ser din datastol ut?
Svart
854. 3 godaste ostarna:
Feta, Prästost och Gouda
855. Hur ofta äter du oxfilé?
För sällan
856. Kan du tänka dig att bli vegetarian?
Oh ja, det har jag varit i flera år, började äta kött igen för två år sedan
857. Tjockaste boken du nånsin läst?
Jag vet inte men Sagan om ringen är ju typ 1000 sidor (Mästarringen eller vad den heter när alla böckerna är i en) så den ligger bra till. Det där beror ju på storlek på typsnitt, marginaler osv också.
858. Gillar du att plocka bär/svamp?
Ja verkligen
859. Har du nånsin sett 3-4 filmer på raken?
Nej
860. Minns du din första kyss?
Nej
861. Tipsa om en god pastarätt?
Pasta, Fetaost, Kalamataoliver och rejält med Pesto.
862. När du ser dig i spegeln; vad ser du då? Hur tänker du om dig själv?
863. Har du råkat färga hela vittvätten röd nångång?
Ja
864. Färgen rosa är:
Fint
865. Pysslar du med fanlisting / hatelisting?
Vad är det?
866. Vet du vad jag har för färg på ögonen?
867. Beskriv din hemsida för mig:
868. Om din TV går sönder:
Köper jag en ny
869. Sak du inte kan leva utan?
Datorn
870. Kan du trolla?
Nej
871. Hur många bröllop har du varit på?
Tre
872. Gillar du att spela Sims 2?
*stön* jag tror inte det
873. Bra eller dålig förlorare i spel?
Oftast dålig men det blir bättre och bättre med åren
874. Det finns en del webbrävar på webben som huserat online väldigt länge. Ann på Unforgettable, Annica Tiger, Eva-Lenas Loggia, Towe My för att nämna några. Har du besökt dem? Tipsa om en annan webbräv?
Annica Tiger
875. Hur många mål om dagen äter du?
Mellan 2-4
876. Gillar du att laga mat?
Ja om jag har tid, ingredienser hemma och hög musik i bakgrunden
877. Hur ofta äter du ute? Alldeles för ofta!
878. Äter du mycket "skräpmat"?
Inte nödvändigtvis så nej
879. Vilken mat tycker du är godast/äckligast?
Inälvsmat och blodpudding äter jag inte. Jag gillar så mycket mat har ingen riktig favoriträtt förutom Marängsviss.
880. Vad lagar du om du ska bjuda på middag?
Vem kommer på middag?
881. Hur ofta dricker du alkohol?
Ibland inte alls ibland flera gånger i veckan. Numer har det varit inte alls rätt länge.
882. Tycker du att du dricker för mycket?
Nej
883. Är du ofta bakis på jobbet/i plugget?
Inte ofta nej
884. Vad föredrar du att dricka?
Iste, vatten, (hallon)saft, redbullvodka, äh jag vet inte. Mellanmjölk!!
885. Har du ofta minnesluckor?
Ja när jag dricker, men jag dricke rinte ofta så nej.
886. Har du kört bil i fyllan nångång?
Nej verkligen inte
887. Vad anser du om de som kör i fyllan?
Idioter som borde bli av med körkortet genast och få alkolås på sina bilar.
888. Är du full just nu?
Nej verkligen inte.
889. Har du en eller fler buksvågrar/systrar i din vänskapskrets? Det hoppas jag inte
890. Skulle du kunna gå på en av dina kompisars flickvän/pojkvän el. ragg? Nej
891. Skulle du kunna ragga på din polares syrra/bror?
Jorå, men tillåtelse
892. Har du snott ett ragg mitt framför näsan på en polare?
Ja
893. Har du varit i slagsmål pga en tjej/kille nångång?
Nej
894. Berätta om den värsta och den bästa dejten du nånsin haft?
En gång blev jag iväg tvingad på en blinddate med en kille som helt klart var socialt utsvulten och som inte förstod när dejten var över.
895. Hur långt ner/upp i åldern kan du gå för ett ragg/sex?
Ca fyra år yngre och kanske 8 år äldre. Med vissa undantag ;-)
896. Din bästa leksak från barndomen? Hacke och en röd F1 bil och äh jag kommer inte riktigt ihåg. Mina knallpulverpistoler. Min kpist eller vad det var. Bollar av alla slag (man skulle kunna tro att jag har bollsinne eftersom jag lekt så mycket med dem. Icke.) Öh. Jag är tjej va? *kontrollerar* Ja just det, hopprep och min moonhopper och mina böcker. :-)
897. Namnet på din första bästis?
Jag var alleles för självständig för att ha en bästis. Lena och Tove kanske.
898. Bästa sommarmaten?
Grillad fläskfilé med hemmagjord klyftpotatis& hemmagjord tzatsiki *mums* (jag låter Lindas svar stå kvar för det lät så jäkla gott, själv kommer jag inte på något annat nu när jag läst hennes förslag)
899. Bästa personen genom tiderna?
Pappa kanske.
900. Vem gör den absolut finaste pixelgrafiken enligt dig?
Det vet jag inte, jag är inte insatt.

Kommentarer:
Postat av: Matte

Men herregud... Vem kommer på alla dessa frågor? Och hur orkar du göra dem?? God natt ;-)

Postat av: Matte

Kunde nästan ana det =)
I morgon ska jag t.o.m ta mig tid att läsa svaren....

2005-11-08 @ 00:20:36
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Matte

Efter att ha läst alla svaren kommer jag att känna dig väl. =)

Spray date, det är där man ska hålla till alltså... Säg till om det lyckas.

Nu ska jag sova. På riktigt...

2005-11-08 @ 00:26:33
URL: http://glenns.blogg.se
Postat av: Linda

starkt jobbat ;-) nu har vi bara en omgång kvar då, vi får se när cim lägger ut dem vem som är först ;-) vet du, vet du? jag mailade fredrik virtanen om min dröm om honom, skickade adressen till mitt blogg inlägg om det.. och han svarade =) det gjorde mig glad, är jag lätt road då? ;-)

2005-11-08 @ 09:48:50
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Maskrosbarn

*lol* Den första frågan du svarade på är oerhört rolig.. Jag har inte kunnat läsa några fel svar för jag skrattar fortfarande :)

2005-11-08 @ 19:39:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits