Högtryck

Det är svårt att säga ågot om ett lundellalbum direkt efter första lyssningen. Jag tycker nästan aldrig om dem. Vid 10de lyssningen börjar de bli okej och efter 30de så sitter de som smäck och är fantastiska. Högtryck kommer nog gå samma väg. Visst finns det några guldkorn på en gång, men han har gått långt ifrån det rockiga, det slamriga som jag tycker så mycket om. Jag vill höra hans energi, känna den spraka och gnistra.  Kanske är han bara gammal och jag får acceptera det, men det är ändå bara 3 år sedan Club Zebra släpptes och där lät han verkligen passionerad och målinriktad. Nu känns de senaste släppen lite grann som ett enda långt drölande, låtarna flyter in i varandra. Men på varje album finns det utropstecken, som Kapten Kidd och som En bättre värld. Jag älskar hans texter, hans röst, inte alltid hans musik. Högtryck tror jag är något som kommer växa för varje lyssning, men än så länge rankar jag Ok baby ok något högre. Som ett somrigt Vinterland läste jag att en recencent skrivit, det vill jag inte riktigt hålla med om än men jag hoppas...


Shoppad idag, det är ju löning. En jeansjacka från Nudie och en sweatshirt från Denimbird. Och Uffes Högtryck och Audioslave Out of Exile. Blir fattigt fort.


Sommaren är här. Ska man våga skriva så? Imorgon ska jag våga mig ut utan jacka...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits