nytt jobb?

Jag hade lönesamtal igår och det blev klargjort för mig att jag inte kommer få någon löneförhöjning. Alls. Att jag ens ifrågasatte att jag inte skulle få någon löneförhöjning föll inte i god jord. Andra som gör samma prestation som jag har bara 17...so? Min sk chef drog upp en massa irrelevanta skitsaker och motiveringar för varför jag inte skulle få någon löneförhöjning.

"Vi kanske kan se om vi kan höja din bonus istället" Men herregud liksom, tror han att jag är dum i huvudet? Min bonus är inte en del av min officiella lön så den ska han bara lämna utanför lönesamtalet. Om jag ansöker om mitt lån kan jag inte säga till banken att jag får bonus från jobbet varje månad, den är inte fast och den räknas därmed inte. Han kunde lika gärna säga "Vi schemalägger dig bara på kvällar så får du mycket OB".

Andra i mitt team gör samma prestaion men för mindre lön drog han upp några gånger. Dels så får han inte jämföra min lön med andras och dels så är de 20år och fick naturligtvis inte samma ingångslön. Lever vi i ett kommunistiskt land där alla ska ha lika lön, har vi inte individuell lönesättning?? Ska jag lida för att mina medarbetare inte har samma erfarenhet eller ålder som jag? 

Min prestation kan jag förstå, jag ligger inte högst i statistiken över tagna samtal. Å andra sidan får jag aldrig tillbaka case. Jag hjälper alltid alla som frågar om jag kan eftersom det inte skulle falla mig in att säga nej. Då antyder han att jag borde hjälpa till mindre, att mina kollegor borde leta mer på KMS. Men sug kuk tänkte jag då, då borde de inte sätta oss som har jobbat längre tillsammans med de som inte jobbat lika länge, om vi ändå inte får hjälpa till. Och so what om jag inte tar lika många samtal som andra gör, jag kopplar inte vidare så mycket. Jag är bra på vad jag gör och även om pengarna inte bryr mig så mycket så gör det mig förbannad att jag inte uppskattas tillräckligt för att få några hundralappar mer i månaden.

Nu söker jag nytt jobb. Jag hade egentligen tänkt vänta till hösten och jag kommer nog inte få något förrän till hösten heller, men jag måste börja leta. Jag måste ta tag i mitt liv, för ingen kommer göra det åt mig. Det är synd för jag trivs så vansinnigt bra med mina jobbkompisar men det är inte tillräckligt längre.

 

Jag, N och M letar lägenhet tillsammans, hoppas vi kan få en!!  Det vore så himla kul att dela lägenhet med de två, jag tror vi skulle trivas jättebra tillsammans!  Satte ut en annons på ny-bostad igår och försökte även med andrahandsguiden men det fungerade inte där.

 

Fick min nya kamera av K igår, jättekul, den var hur snygg som helst!!!  Nu måste jag bara sälja min gamla....*djup suck* Får väl sätta ut en annons på Blocket, men då ringer alltid en massa galningar.


Kommentarer:
Postat av: piggelin

Jag fattar inte logiken i din TL:s motiveringar ... jag fattar inte ens varför ni i huvudtaget hade ett lönesamtal , när du iallafall inte förväntas ha åsikter .. varför skickar de inte ett jävla MassMail och talar om vad alla kommer eller inte kommer att få ... bre på med Sarkasmen ... den frodas ju rätt bra i vårt företag !
YOU GO GIRL !!! you make me proud .. puss

Postat av: Maskrosbarn

Kan vi inte bara skita i det här.. Packa våra väskor och dra någonstans..?? Det är liksom inte värt att stanna kvar här.. :)

2005-06-08 @ 17:58:59
URL: http://maskrosbarn.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits