Min jul...(forts)

Dagen efter min något kaotiska hemkomst vaknade jag extremt tidigt och lagade rejäl frukost. Mamma trodde det var en inbrottstjuv...Sen lade vi ner jeans och fixade sånt som behövde fixas. Jag o pappa såg på slalom och sedan åkte vi o handlade julmaten. Tvångsgos med katten oundvikligt (men hon har sovit hos mig hela veckan!). Tittade lite på kläder och grejer också men hittade inget, klackade bara om mina Vagabond stövletter.

På Torsdagen var K hemma så då åkte vi ner till stan och kollade. Vi förväntade oss julrusch (hur stavas det ordet?) och fick...ja inte var det julrusch i alla fall! Rätt lugnt och skönt på stan, perfekt! :-) Jag hittade inte mycket utan köpte "bara" två handväskor och en topp på HM.

På HM ja...här kommer min andra utläggning.
Vi stod i kö för att betala. En tant (hon var rätt ung, men tant i själen om ni förstår) med sitt barn före oss i kassan. Hon har använt en 50% rabattkupong till en del kläder men vill lämna tillbaka en jacka, så långt allt väl. MEN (hon var korkad, så är det bara) då kräver hon en ny 50%kupong. Tjejen i kassan försöker förklara att hon har ju utnyttjat rabatten och då är den förlorad, dessutom fick hon ju 50% på allt annat hon köpte vid förra köptillfället, vad kassatjejen kan erbjuda är att hon får gå och hämta en ny vara av samma värde. Då hävdar tanten att hon förlorar pengar på detta och att hon blivit lurad?! Ingen fattar någonting. Kön växer sig längre och längre. Tanten står fast vid sin ståndpunkt. Hon förstår inte att när man utnyttjat en rabatt så är det klart. Dessutom, om hon ska få en ny kupong så ska hon ju betala för de kläder som hon köpte förutom jackan...Tjafs tjafs, tillslut fick jag nog och sade till tanten att det ju inte kan komma som en överraskning för henne att hon bara får tillbaka det hon faktiskt har betalat. Jo, säger hon då, hon har blivit lurad. (jag vill tillägga att tanten dessutom var ful och hade en ful unge som sprang oregerligt i affären utan att hon brydde sig) Tjejen i kassan ser uppriktigt ledsen ut, men kan ju inte trolla med knäna, istället lyfter hon telefonluren och ringer efter hjälp. Jag och K får betala sedan tänker K leda tillbaka ungen till sura tantmamman men där sätter jag ner foten. Hon får hålla reda på sin egen jävla unge. Vi går raskt därifrån, fastän jag egentligen vill vända om och hjälpa kassatjejen som helt klart var ovan att hantera korkade dumma tanter som vill sko sig.

Kommentarer:
Postat av: sharona

Jag håller med dig om den tjocka bruden med äckliga hunden och stank av rökelse. Folk är så självupptagna så de ser inte att människor brevid dem sitter och spyr.

Och jag håller med dig om den fula kvinnan i butiken med det fula småglinet. Folk ska alltid hålla på och mickla med kuponger och tro att det typ går att få mer pengar av att spendera pengar. Har dessa folk dessutom snoriga ungar som springer runt och kladdar med flottiga mcdonaldshänder på allt de ser i butiken skulle jag förvara hagelbössa under kassadisken. No doubt.

Igenkännande minsann. Var jobbar du?

Postat av: sharona

Jag förstår inte vart alla andra jobbar någonstans. Hur kan man vara så urbota självupptagen och otrevlig och dum mot andra människor? Jobbar alla korkade människor på kontor utan att någonsin komma i kontakt med en endaste en eller? Det är så typiskt Sverige. Det måste gnällas för gnällandets skull. (Och här sitter jag och gnäller). Jag hoppas du haft en skön jul vart du nu varit.

2005-12-27 @ 19:07:05
URL: http://sharona.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits