Min FrauX; MrMäklare (MrM for short)

På vardagarna när jag tar bussen hem tar många morgonpendlare bussen till jobbet. Då och då är det en kille med. En karl. En man. Han brukar alltid komma springandes, redan där har han mina sympatier. Han kommer bärandes någon slags portfölj/mapp i svart läder och DN. Tidningen läser han på bussen. Alltid. Han har ofta jeans på sig, svarta skor, svart rock till mitten av låren, svarta skinnhandskar. Ingen halsduk eller mössa. Håret är alltid vått, eller har vax i sig. Det är brunt. Lockigt. Idag ville jag ta på det för att känna om det hunnit frysa...men jag hejdade mig. Tur. En vacker dag åker jag dit för ofredande...
Idag var en kille han kände med på bussen, han hälsade, log. Han har skrattrynkor, jag förlät honom genast hans lite lite lätt höga hårfäste och något bristande höjd över havet.
Jag undrar om han luktar gott.
Jag inbillar mig att han är mäklare. Jag vet inte varför. Han går alltid av vid Östra, kanske jobbar han på Östermalm, kanske ska han vidare med röd. Jag hoppas han åker vidare med röd eller en annan buss. En östermalmsjobbare är inget jag vill ha, för jag har fördomar.

Idag satt jag och fantiserade om honom. Hur han, om han var på bra humör, skulle ta sig tid att riva ur Nemi åt mig så jag får läsa trots att han har så bråttom. Han vill nog ha en hund, jag en katt. Vi skulle sälja hans lägenhet på Gärdet och köpa oss en villa någonstans (Bromma). Kratta gräsmattan ihop. Sen dog min dagdröm för vi nådde Östra och han gick av. Han vände sig inte om.

Kommentarer:
Postat av: Cecilia

Hm. Vilken kille. Man kan inte bara engagera sig i ett luftslottsbygge för att sedan vända det ryggen. Dumt. Mycket dumt.
Telefonsamtal. Jag var så nöjd att du var vaken och hade tid att prata det lilla du kunde. För övrigt var det helt folktomt resten av Teg. Jag har ingen balklänning att mäta med så det blir en dyr historia för egen del. Men Virvla. Allting går att sy ut. Nemas Problemas.

Postat av: Cecilia

Haha! Vännen... Jag får ta systers gamla. Trixa till den. Då kan jag säga att jag kommer vara ruskans omodern också. Yes!
Nu kastar jag in handduken. Uppe way too long.
Ha en fin natt!

2005-12-02 @ 02:01:35
URL: http://cissan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits