att sova eller inte sova...

Jag är lite dagsvill. Natten lördag-söndag jobbade jag. Igår kom jag alltså hem, vid 7,40 som alltid. Jag var ganska pigg. Pratade lite på msn med ny bekantskap. Sen surfade jag lite, läste mina dagliga 14bloggar, vips så var klockan 9,30! Då valde jag att INTE gå och lägga mig utan att ringa och väcka bakis-maskis och åka ut till Skansen och dess julmarknad istället!

Sagt och gjort vi åkte dit, supermysigt var det!! Jag köpte marspiangrisar, en äcklig chokladboll som skulle smaka som 88:an och som smakade...margarin och snickarkorv från Wermland (såklart). Ångrar att jag inte köpte senapen!! Jag käkade årets första julskinka (de borde inte haft sallad på skinkmackan), Kolbulle och munkar. Jag smakade på nästan allt och tog lite lotter utan att vinna (Maskis vann såklart). Det var supermysigt!
Som grädde på det redan goda moset gick vi iväg för att se matningen av djuren, skitcoolt!! Järvar, vargar, lo och sälar. Vi såg även visent, räv, vildssvin och älg (död eller levande, vi vet inte för den låg dyrstill). Jag hade kameran med mig och fick några hyfsade bilder men sen tog tyvärr batteriet slut. Hade velat ta en bättre bild på räven som stod så fint högst upp på en sten men kameran sade ifrån, jag får väl vara glad att jag fick ett foto överhuvudtaget.

Sen åkte vi in till stan för M var hungrig. Jag blev helt plötsligt akut trött och orkade knappt stå på benen. Vi gick i en affär, käkade och sen var jag tvungen hem och lägga mig, trots att vi eg skulle haft ett HarryPottermaraton (förlåt).

Jag somnade vid ca 19 (förmodligen tidigare) och sov till 23, vaknade och var uppe en timme borstade gaddarna bla. sen somnade jag prompt om och sov till 10! Sedan 10 har jag halvslumrat och sett på tv och nu är jag redo att gå och handla. Stuvade makaroner och snickarkorv ska inmundigas!!


Kommentarer:
Postat av: Linda

du behövde nog sova sötis =) vad mysigt med julmarknadm, jag har inte kommit iväg på nån i år.. brukar gå på taxinge ibland, den är mys mys.. ÖL? Snart? ;-)

Postat av: Virvla

Det borde vara olagligt att använda ordet supermysigt två gånger i samma blogg, än mer så två gånger i samma paragraf.

ÖL ja! Jättesnart!! :)

2005-12-05 @ 16:39:56
URL: http://virvla.blogg.se
Postat av: Cecilia

Gott mos som de säger.
Öl. Ja..Öl är öl. Fast det kanske bara är för speciellt invalda. Den INRE kretsen så att säga.

2005-12-05 @ 17:05:20
URL: http://cissan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits