7/8 Snorkling

Upp tidigt som vanligt, snorklingssamling vid 8, men självklart (vi är ju i Afrika) kom vi inte iväg förrän vid 9.30 i alla fall.
Kallt och blåsigt, regn på morgonen, men det var bara att stå ut på den 1½h långa båtturen till Mnemba atoll.
www.sensationdivers.com

Att snorkla var roligt när jag väl hade kommit på tekniken!  Tyvärr var det väldigt kallt i vattnet och jag gick upp efter ca 30min. Såg många olika akvariefiskar som jag inte vet namnet på men tyvärr inga sköldpaddor.
Käkade lite frukt och kakor efter första snorklingen (vi hade hämtat upp dykarna först)
Dykarna hoppade sedan i igen och vi åkte till ett nytt rev men där gick jag upp efter bara 10min i vattnet, vågorna var alldeles för höga för att jag skulle vara bekväm med det. Solade lite på båten istället. Efter ett tag var det dags att hämta dykarna och då såg vi två delfiner som simmade förbi oss! Dykarna hade sett vattensköldpaddor och det kändes lite orättvist, men ändå inte så oväntat.
Vi vände hemåt och käkade samtidigt lunch på chapatti och grönsaker, hur gott som helst! Kanske för att jag var så hungrig men det var också väldigt got tmed chapattis! En blandning mellan tunnbröd och pannkaka kan man säga.

Varm dusch när vi kom hem och sedan ut på "stan" för middag och fika.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits