31/7 Arusha

Vaknade vid 7.30, varm dusch igen och sedan frukost.

Ringde hem vid 9.45 (3 min, Ellie påminn mig att betala dig när du får din teleräkning!) allt ok.

 

Promenad in t ill stan. Köpte batik (2st för 1100 schilling) en handväska (800) och en nyckelring (200). En galen kille förföljde oss och skulle promt visa oss stan. När rundturen var slut krävde han att vi skulle besöka hans affär som var riktigt bra! Det var där jag köpte väskan och nyckelringen. När han senare krävde att vi skulle besöka en butik till så rymde vi och tog en taxi tillbaka istället.

Vi kom tillbaka vid 13 och beställde genast mat (det tar ett tag innan man får maten...) och lämnade in mina nytvättade, blöta, byxor för tvätt. Hängde upp resten av tvätten i bussen och hoppades på att den skulle torka.

 

Vid 15 åkte vi iväg till Ngorongoro kratern och kupoltälten där. Nästan samma gäng i minibussen som förut: Ellie, Therese, Jag, Emma, Birgitta men den här gången med Britt-Marie istället för Marina och Emma.

Tropicaltrails jag vet inte varför jag skrev upp den här länken i min dagbok för när man tittar på bilderna inser man att vi omöjligt kan ha bott på någon av deras lodger!! 

Framme vid campen ca 18.30. Vi fick madrasser till de pyttesmå tälten (Ellie och jag delade tält men denna natt fick vi en madrass var) och sen samlades vi för att äta. Maten bestod av Gurksoppa, Ris, Kål och apelsin. Hmm. Man blev inte proppmätt.

Efter maten fick vi se en uppvisning i akrobatik och afrikansk dans. Somnade vid 22.30.

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits