27/7 första safarin!

Upp redan vid 6.30!

Minibuss till Masai Mara vid klockan 8. I min minibuss var Ellinor (som var min sovkompis), Therese, Emma, Emma, Birgitta och Marina. Vi for runt runt runt i Nairobi, särskit vid British high comission och vi fattade ingenting. Tydligen så hade vi chefen i vår minibuss och de skulle möta upp en annan chaufför som inte hittade.

Framme i Mara (korsade Rift Valley på väg dit) vid 15, direkt iväg på safari! Vi såg bland annat

  • Zebra
  • Gnu
  • Gepard
  • Lejon
  • Waterbuck
  • Impala
  • Gam
  • Struts
  • Babian
  • Giraff
  • Elefant
  • Vårtsvin
  • Marabou stork

Tillbaka till lägret vid skymningen och framme där vid 18.15, 50min resväg från själva nationalparken. Savuka Mara camp. Vägen dit var ett skämt, en blandning av kreatursstig och gammal flodbädd...När vi kom fram så regnade det och var becksvart. Ficklampan var en av mina bättre investeringar! Vi fick bo i nr 16, stugan längst ut i en stugby. Enkel stuga kan man väl kalla det. 3 sängar, dusch (bara kallt vatten) och toalett. Inget toapapper, så där var toapapperet jag packade också med på listan.

Sängarna är en historia för sig, när jag vaknade på morgonen hade jag blåmärken på höfterna. Men trots detta sov jag väldigt gott!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits