26/7 Flyg till Nairobi

Ut till Arlanda i god tid till klockan 13, snurrade runt ett tag på Terminal5 men slutligen hittade jag rätt!  Ca 8 personer var redan där, tre killar stod och snackade med varandra (de såg exakt likadana ut i beiga byxor och hikingskor), ett par satt på en bänk, en ensam tjej och en äldre ensam man. Tjejen satt o såg trevlig ut men jag fick inte plats bredvid utan satte mig på en bänk mittemot. Den ensamme mannen satte sig och började snacka direkt, verkade trevlig men lite pratsjuk. Han hade rest med Rosa bussarna tidigare och i Afrika tidigare också så jag blev genast ännu mer nervös och tänkte att alla kanske hade rest en massa redan och jag var ensam nybörjare...Mannen visade sig heta Kjell och tjejen Therese.

Jag fick sitta och skämmas för jag gick inte runt och hälsade på alla när jag kom och sen tyckte jag att det var för pinsamt att börja gå omkring när jag redan hade satt mig ner.

Folk droppade in lite pö om pö och tillslut var vi 13 stycken modiga som skulle iväg. En familj skulle med också men de hade missuppfattat tiden och kom inte förrän senare. Vi gick mot incheckningen. Paret visade sig heta Mikaela och Carl. :-)

 

15.30 lyfte vi äntligen från Arlanda! 

I London käkade vi lite och sedan till incheckningen för långflygningen till Nairobi. Tyckte det skulle bli spännande att träffa alla de som flög från Landvetter och Kastrup men träffade faktiskt ingen.

På planet hann jag se både Xmen, början på Bridget Jones (eller var det BJ2?) och en film till. Jag kunde inte sova så bra för jag nådde inte ner till golvet med fötterna och fick väldigt ont i benen.

 

Väl framme i Nairobi (ankom 6.30) möttes vi upp av Eddie, Esbjörn och Sanne samt de som hade varit på Ugandaresan tidigare (jag fattade däremot inte alls vilka de var och funderade över om de kommit med ett tidigare flyg eller om de också var några slags ledare).

Äntligen fick jag se de rosa bussarna! Jag blev insorterad i Måns tillsammans med bla Therese och sen bar det av till Upper hill campsite. http://www.upperhillcampsite.com

Vi hann knappt landa på campingen förrän det bar av till ett giraffcentrum (Giraffer är otroligt coola och stora djur, den enda djurarten som ökar i antal på savannen läste jag, eller något liknande.), Karin Blixen museet och sedan in till Nairobi centrum.

 

Sängdags vid 21.15, somnade som en klubbad kut.

 


 

I Måns bodde Andre, Dag, Birgitta, Emma, Eddie, Sanne, Ellinor, Therese, Jag, Malin, Maria, Marie, Monica, Måns, Niklas, Paulina, Sebastian, Thomas och Thomas.

I Pelle bodde Britt-Marie, Carl, Mikaela, Ante, Claudia, My, Lasse, Emma, Esbjörn, Jane, William, Jonas, Jonas, Kirsti, Kjell, Marina, Pernilla, Pia och Tony


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits